Kjøpsvilkår

1. Bestilling på Nettoline.no

Ordrer som bestilles på nett hos nettoline.no, bekreftes automatisk per e-post umiddelbart etter bestillingen. Hvis en vare er i restordre, blir du kontaktet snarest mulig av nettoline.no eller forhandler med en ny leveringsdato. Merk at produkterne leveres gjennom eksternt fraktfirma og leveringstiden derfor vil variere avhengig av hvor i landet varerne fraktes. Den angitte butikken har ansvar for bestillingen, og alle produktene sendes og utleveres fra valgte butikk.

2. Priser

Alle priser er inkl. 25 % mva og i NOK hvis ikke noe annet er angitt.

Prisene gjelder innenfor Norges grenser. Vi leverer kun til adresser på fastlandet i Norge og ekskl. ikke brofaste øyer. I slike tilfeller skjer leveringen etter nærmere avtale uanset hvilken adresse som står angitt i din bekreftelse.

Mange av varene kan fås i forskjellige varianter og størrelser. Prisen endrer seg derfor når det velges størrelse, overflate og utførelse. Startprisen vil alltid være for den minste og rimeligste varianten.
Det tas forbehold for:
  • Force majeure
  • Leveringssvikt
  • Avgiftsendringer
  • Utsolgte varer og trykkfeil

  • 3. Salg generelt

    Der tas forbehold om: prisstigninger, valutaendringer, force majeure, avgiftsendring, utsolgte varer, restbestillinger, forsinket leveringstid hos underleverandørene og grossistene til nettoline.no og trykkfeil.
    I slike tilfeller gis kunden snarest mulig beskjed via e-post eller telefon.
    Montering er ikke inkluderet når du kjøber produkter i nettolines nettsbutikk via nettoline.no. Vi gjør oppmerksom på at  visse produkter må installeres av en autoriseret installatør.

    4. Avbestilling

    Hvis du ønsker å avbestille eller annullere en gitt bestilling, gjøres det i utgangspunkt ved å sende en e-post med "Avbestilling" i emnefeltet. Den må inneholde bestillingstidspunktet og ordrenummeret.
    Har du mottatt en ordrebekreftelse per e-post, kan du returnere den til post@nettoline.no med teksten "Avbestilling" i emnefeltet. Avbestilling må sendes til nettoline.no innen kl. 10.00 første hverdag etter at bestillingen er sendt.

    5. Betaling

    Følgende betalingsmåter kan brukes hos nettoline.no:
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mastercard
  • JCB
  • Maestro
  • American Express
    Bankoverføring (bare på forskudd)

    Kredittkort belastes først idet varen(e) blir sendt.


  • 6. Garanti

    Det gis i utgangspunktet 30 års garanti på alle skap, skuffer, hengsler og fronter som kjøpes på nettoline.no. Alle øvrige produkter er omfattet av forbrukerkjøpsloven bestemmelser om garanti og reklamasjonsrett. Hvis det er ytterligere reklamasjonsrett eller garanti, vil det fremgå særskilt av fakturaen.

    Skulle varen mot formodning gå i stykker i løpet av garantiperioden, byttes den eller repareres vederlagsfritt enten hos kunden eller på vårt verksted.

    Skade på produktet som skyldes feilaktig betjening eller håndtering, modifikasjoner eller grovt misbruk fra brukerens side, er ikke dekket av garanti eller reklamasjonsrett.

    Alminnelig slitasje er ikke dekket av garanti eller reklamasjonsrett.

    7. Bruk av reklamasjonsretten

    Reklamasjonsretten er kundens rett til å reklamere på en vare som har feil eller mangler som var til stede da varen ble solgt. Forbrukerkjøbsloven gir forbrukerne en generell reklamasjonstid på to år, med mindre produktet eller deler av det er ment å vare vesentlig lengre enn to år ved alminnelig bruk. I slike tilfeller gjelder en reklamasjonstid på fem år. Reklamasjon som gjelder feil og mangler, skal meddeles nettoline.no eller den lokale nettoline butikken som er angitt på www.nettoline.no i rimelig tid etter at varen er mottatt og innen to måneder etter mangelen er oppdaget. Når det gjelder varer som er blitt skadet under transport, må det noteres på fraktbrevet, og du må ta kontakt med nettoline.no neste hverdag.  

    Varer som ikke faller inn under reklamasjonsretten, og/eller som returneres uten forsvarlig emballasje, vil bli emballert på nytt, og det vil bli krevd et beløp tilsvarende utgiftene nettoline.no har hatt til nødvendig og forsvarlig emballering.

    Hvis du ønsker at returnere hele eller deler af bestillingen din, må du selv betale fraktomkostningerne.
    Varer som returneres på etterkrav, eller som sendes uten porto, nektes mottatt av nettoline.no.

    8. Tilbakesendte varer uten feil

    Hvis det returneres defekte eller feilaktige varer til nettoline.no, men feil eller defekt som definert og angitt av kunden ikke blir konstatert, vil varen bli sendt tilbake til kunden inklusiv et testgebyr.

    Testgebyret er på NOK 200,00 per halve time, inkl. mva. Testgebyret beregnes på bakgrunn av tid som er gått med til feilsøking.

    Varer bør returneres med en kopi av fakturaen, der kjøpstidspunktet for produktet det reklameres på fremgår. I motsatt fall blir varen lagt til side inntil det foreligger en fakturakopi og eventuell feilmelding på produktet.

    9. Forsvarlig returnering

    Alle produkter som returneres til nettoline.no, må være forsvarlig innpakket og i originalemballasje.

    Nettoline.no anbefaler at varen returneres via Posten, og at varen sendes som pakkepost. På den måten er det mulig å spore pakken i Postens system. Det fjerner dermed enhver tvil om hvorvidt varen er blitt utlevert til nettoline.no. Dessuten får kunden mulighet til å etterlyse pakken hvis utlevering ikke har funnet sted.

    10. Angrerett

    Du kan alltid returnere produkterne i originalemballasje innen 14 dage fra den dagen du mottar produtkerneproduktene. Hvis du ønsker å angre tkjøpet, må du selv betale fraktomkostningerne for returen til der hvor du har kjøpt varen. Varer som returneres på etterkrav, eller som sendes uten porto, nektes mottatt av nettoline.no. For å kunne bruke angreretten må du melde fra til nettoline.no innen 14 dager om at du angrer på kjøpet. Etter dette må varen leveres til den lokale butikken eller en annen transportør innen14 dager etter at kjøpet er angret, i orginalemballasje. Betingelsen for å få bruke angreretten er at varen leveres tilbake i vesentlig samme stand som ved da den ble mottatt. Hvis varen ikke leveres tilbake i vesentlig samme stand, vurderes varen skjønnsmessig av nettoline.no ut fra en mulig salgsverdi.

    Slik returnerer du varen.

    Innenfor en periode på 14 dager etter at kjøpet er angret, kan du returnere varen i sin helhet til nettoline.no. eller den lokale nettoline butikken. I denne sammenheng ber vi deg legge ved en kopi av ordrebekreftelsen samt "standard angreskjema" i koblingen nedenfor, som dokumentasjon på at den/de returnerte varen(e) er kjøpt på nettoline.no.

    Standard angreskjema

    Returadressen er følgende:
    Nettoline A/S
    Vævervej 33
    7490 Aulum
    Danmark

    Beløpet returneres til betalingskort eller via bankoverføring til personen som fremgår av ordrebekreftelsen.

    100% DANSKEID KJØKKENPRODUSENT

    Nettoline er en dansk kjøkkenprodusent som produserer kjøkken, bad og garderobe på egen fabrikk. Nettoline-produktene blir utelukkende solgt gjennom selvstendige forhandlere og via nettbutikk i Danmark og Norge.

    Nettoline prioriterer høy produktkvalitet, eksepsjonell service og dyktige lokale forhandlere som kjenner kundenes behov og ønsker. Derfor brukes pengene heller ikke på dyre TV-reklamer – du får i stedet kjøkken, bad og garderobe for alle pengene!

    Vi ser frem til å høre fra deg!
    Nettoline.no - Kjøkken, Bad og Garderobe

    Nettoline A/SVævervej 337490 Aulum  TLF. 21 959 400EPOST@NETTOLINE.NO